VLIEGTUIG!!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rianne - WaarBenJij.nu VLIEGTUIG!!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rianne - WaarBenJij.nu

VLIEGTUIG!!!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 Februari 2014 | Bonaire, Kralendijk

Het is alweer een maand geleden dat ik heb geschreven. Wat is er alweer veel gebeurd. Oud en nieuw geweest, ik ben jarig geweest, Erwin, margien en Rieke op bezoek gehad, daarna zijn Wilma, Bram en Tineke gekomen, al snel gevolgd door Oma Annie en Ria, om afgelopen week de verjaardag van Lieke te vieren. Wilma, Bram en Tineke zijn net weg, net op het vliegtuig gezet. Nog maar 3 weken, dan zien we elkaar weer, maar ik ben toch een beetje verdrietig. Het gevoel van moeten missen komt gewoon weer heel hard terug…

Het werken is nog steeds veel, daar veranderen we niets aan. Het gaat wel makkelijker. De air ambu diensten zijn nu beter verdeeld. En soms sta je stand-by tijdens het werken op de special care en kost het je dus minder vrije tijd. Een goede verbetering!
Ook hebben we weer wat IC patiënten gehad. Wat ook weer wegvliegen betekend, maar dan weet je wel weer waarom je hier bent. Ik heb zelf helaas niet gevlogen met de IC patiënten. Ik zou het nog graag doen. Misschien komt het nog. Nog maar een paar kleine kansjes. Wel een IC patiënt op de special care verzorgd. Fijn om weer even te kunnen doen hoor!
Met de air ambulance wel m’n portie gehad afgelopen maand. Ik ben tijdens een dienst 32 uur van huis weg geweest! Eerst een vlucht naar medellin, colombia. Terug gekomen bleek er nog een vlucht te zijn naar Bogota, Colombia. Maar dit zorgde wel ervoor dat de rusttijden voor de piloten in het nauw zouden komen. Dus werd er besloten om te overnachten in Bogota. Wow! Dat was wel een super ervaring, maar erg intensief! De volgende dag vlogen we terug via Aruba om een patiënt weer op te halen en terug naar Bonaire te brengen. Wat een dienst! Het was wel enorm gezellig, wat krijg je daar dan ook weer een energie van!

Met oud en nieuw was ik vrij. Dus oliebollen bakken! Heerlijk! Samen met Gerrie de jaarwisseling gevierd. Eerst om 19 uur het Nederlandse Nieuwjaar. Ook hier knalde het vuurwerk even om die tijd. Een bijzonder gevoel gaf dat zeg! Fijn om een ruime hoeveelheid geluk wensen te krijgen via de app. Leuk om hier en daar wat te facetimen, ben je er toch weer even bij. Ook heel bijzonder om samen het nieuwe jaar in te gaan. We hebben geproost op het mooie leven van afgelopen jaar. Geproost op de tijd die nog komt en kijken dankbaar terug op 2013, wat een rijkdom.
De volgende dag volgde natuurlijk de Nieuwjaarsduik! Erg leuk hoor zwemmen met een unox-muts in de hitte! (leverde wel super foto’s)Tja… en dan krijg je het bericht dat je oud tante bent geworden van een mooi meisje! Geboren op 1 januari! Lieve Emma, welkom!

Ook had ik nog een uitdaging aan te gaan. Ben al een poosje aan het trainen om hier buiten de 10 km te kunnen lopen. Op zaterdag 4 januari liep Arno met zijn collega’s de florijnwinter loop voor Pink Ribbon. Wauw, daar had ik bij moeten zijn. Hier op afstand meegelopen. Niet op hetzelfde tijdstip want dat was veel te warm. Ik ben later in de middag gaan lopen. Een doel, 10 km, in een nieuw eiland PR. Gelukt! Mooi hoog tempo, maar dus wel helemaal stuk! Alles voor een mooi gebaar, een mooi gebaar naar m’n lieve vriendin die haar revalidatie eindigde met het uitlopen van 5 km bij de florijn winterloop. Ben enorm trots op haar! Wat een kanjer!

Dan op naar m’n verjaardag. In de zon! In tegenstelling tot 2008; toen goot het van de regen op Aruba, nu volop zon. Ik ben lekker verwend. De avond ervoor om 19 uur gaan eten samen met Gerrie! Heerlijk! Massage en pedicure gekregen van Gerrie, een nieuwe zonnebril van Lieke en een lekkere douche gel van Addo. Natuurlijk een taart, koffie en slingers! Een week of 2 later samen met Els mijn verjaardag gevierd met een BBQ op het strand. Hopi gezellig allemaal!

Erwin, Margien en Rieke zorgde daarna weer voor een weekje gezelligheid. Heerlijk om je fam even om je heen te hebben. De actievelingen hebben veel van het eiland gezien in een week.
Snel hierna volgde Wilma, Bram en Tineke. Met daarna Oma Annie en Ria. Lekker rondom de verjaardag van Lieke. Grote meid is 4 jaar geworden. Heeft veel kado’s gekregen. Het bezoek had de nodige spullen meegenomen. Heel erg leuk allemaal. Ze is er volop mee aan de slag! En 4 jaar betekend voor Lieke ook naar school gaan. We hebben er wel even over nagedacht. Een hele stap voor de laatste paar weken. Maar niet onbelangrijk. Ze is er echt aan toe. De eerste 2 dagen zitten er inmiddels op. Toen ik aan haar vroeg of ze het leuk vond zei ze: ja mama, maar ik moet nog wel even wennen hoor! Morgen start ze voor het eerst aan een week, zo na haar eerste vrije weekend….

Met Addo gaat het weer beter. Hij is een flinke week ziek geweest. Het was een heel zielig ventje met hoge koorts braken en diaree. We denken een buikgriep in combinatie met tanden, want ik zag dat er inmiddels ook 2 kiezen geboren zijn. Inmiddels klimt en rent hij er weer vrolijk op los.

Afgelopen week veel verschillende strandjes gezien. Bram moest natuurlijk overal mee naartoe om te zwemmen. Hij moest wel even wennen aan de zee. De golven waren wel spannend. Ook werd er samen met Addo genoten van de vliegtuigen zo dichtbij. Bij het zien of horen van een vliegtuig gingen de handjes de lucht in en werd er geschreeuwd: VLIEGTUIG! Naar klein Bonaire toe met de watertaxi was ook een mooie beleving, al had Bram onderweg wel liever in wat andere boten gezeten, ik gaf hem geen ongelijk!

Nog 3 weken huisvader voor Gerrie. Hij is er we aan toe om weer aan het werk te gaan. Het eerste rooster bij de RAVU is al weer binnen. Nog even druk thuis, nog even duiken, surfen en genieten. Dan weer aan de slag in Nederland!

Ik heb net weer voor het eerst mn rooster van het AMC in mn telefoon gezet. Ja, het einde is in zicht. Ook goed, ik heb zin om naar huis te gaan. Maar ook jammer. Betekend dat het alweer bijna voor bij is. Nog maar even flink genieten van deze laatste weken! Over 3 weken vliegen we deze nacht naar huis….

• 04 Februari 2014 - 03:37

Lian:

Geweldig Rianne, helemaal fantastisch deze ervaring voor jou en voor Gerry!! heb je geen zin om daar langer teblijven.. of gaan jullie dit zo nu en dan doen? Het past zo enorm bij je!! En die kleine Lieke.. wat een lekker meisje!! geweldig hoor!! geniet van je laatste drie weken! MEGA dikke zoen uit het Quebec.. -25 !! sneeuw..
    lian

• 04 Februari 2014 - 03:50

Sandra:

Tsja, heel erg leuk allemaal en had ook niet verwacht dat ik dit zo snel tegen een AMC'er zou zeggen, maar wat vind ik t jammer dat jullie weggaan!!! Potverdorie wat ga ik jullie 4 missen. Ennuh, al die ic patiënten die weggevlogen werden..... Sorry. Donderdag hebben we onze eerste en laatste vliegdienst samen, wie weet.... Zou wel super zijn toch?! Ik zeg: we gaan er voor. Maar we gaan de komende drie weken nog wel ff genieten hoor hier!!! Gewoon, omdat t kan!
    X

• 04 Februari 2014 - 06:49

Leonie:

Julie genieten weer maximaal. Gewoon door dat zelf te creëren, geweldig!! Trots op jullie :)
    Nu toewerken naar het slotstuk. Heerlijk om zo uitgebreid mee te lezen. Xxx

• 04 Februari 2014 - 10:48

Roos:

Leuk verhaal en mooie foto's! Goed om jullie zo te zien stralen en genieten. Heel veel plezier nog daar en tot in Nederland!

• 04 Februari 2014 - 10:50

Angelique:

Lieve vier,

Bedankt voor de mooie verhalen!
    En wat zien jullie er stralend uit! Geniet van de laatste weken

Liefs

• 04 Februari 2014 - 11:51

Janie:

Door al je belevenissen is ons wereldje ook groter . En zijn we blij dat we even mee mogen leven op het mooie .Bonaire. En wat zijn Lieke en Addo groot geworden .. Geniet van de zon ,.een lieve groet van ons .oom Ko ..tante Janie

• 04 Februari 2014 - 11:52

Moeke.:

Hallo Lieverds.
    Dankie voor je verslag!dat was weer terug genieten!
    Geniet nog even en sterkte!
    Liefs Moeke.

• 04 Februari 2014 - 19:41

Linda R:

Geniet nog heel erg van dit heerlijke Caribbean avontuur! Hier is alles nog zo hetzelfde;))) wat hebben jullie heerlijk veel beleefd, mooie herinneringen voor straks! Liefs

• 05 Februari 2014 - 20:06

Lonneke:

Ik kijk er naar uit om weer met je te werken/poetsen!!!
    Wat is de tijd voorbij gevlogen, voor mijn gevoel zijn we net terug uit bonaire en nu komen jullie alweer bijna terug..
    Geniet van jullie laatste weken Bonaire: jouw werk (en ik hoop nog een echte IC vlucht!), Lieke op school, Addo op duckstad en Tony als Tony (zal jij dat ook gaan missen??) En natuurlijk de zon!!
    Tot snel!! Liefs Lonneke

• 08 Februari 2014 - 16:29

Bartje Wolfert:

Wat hebben we weer genoten van jullie verslag en foto's. Ze krijgen ook wij een beeld bij dat verre Bonaire! En wat gaat de tijd snel. Geniet nog even en dan op naar huis.
    Goede reis voor straks (en neem een beetje zon mee, dat kunnen we goed gebruiken hier)
    Liefs van ons, oom Kees en tante Bartje

• 12 Februari 2014 - 11:03

Tineke Z:

Hi alle vier, t is alsof ik de warmte van Bonaire kon voelen als ik de verhalen van jullie las! Erg leuk om jullie te volgen. Goede terugreis en tot in t amc maar nu nog even genieten!
    Grt. Tineke Z

• 21 Februari 2014 - 11:19

Corine:

Ik heb weer genoten van dit verslag! Heerlijk dat jullie volgende week weer in Maarssen zijn!