van werken tot duiken! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rianne - WaarBenJij.nu van werken tot duiken! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Rianne - WaarBenJij.nu

van werken tot duiken!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 September 2013 | Bonaire, Kralendijk

Het is nu maandagavond , nog aan het nagenieten van mijn vrije weekend. 40 uur werken brengt maar 1 vrij weekend met zich mee. Dus optimaal van genieten!
Ik zal eerst weer even wat over het werken vertellen. Inmiddels is de aanwezigheidsplicht omgezet naar werken! Gelukkig, de stilte is voorbij. Werk aan de winkel. Veel mensen worden er opgenomen voor operatie. Dus veel dagverpleging/verkoeveren zeg maar. Op zich best leuk hoor. In iedergeval veel beter dan die enorme stilte. Op maandag en vrijdag is het de dag van de orthopedie, op dinsdag en donderdag de dag van de chirurgie en op woensdag de dag van de gynaecologie. Het zijn alleen de kleine OK’s die ze hier doen. Wordt het wat groter dan worden de mensen op Curacou of Aruba behandeld. Wordt het echt heel groot dan gaan ze naar Colombia.
Hier zijn veel patiënten met diabetes, hypertensie en obesitas. Ik ben weer aardig aan het bloedsuikers prikken rondom de OK.(met schaamrood op de kaken… hoe ging dit ookalweer???) Ook veel amputaties. (ook missen van vingertoppen ten gevolge van een saturatiemeter die te lang om dezelfde vinger heeft gezeten..) de patiënt in kwestie vertelde me dat dit op Aruba was gebeurd… een jaar of 5 geleden… (uh…. Zat ik toen niet daar???? ) maar geen wederzijdse herkenning, gelukkig! Verder dus wel echt even terug naar de basis; een patiënt geholpen met wassen aan de wastafel, een patiënt in bed geholpen met wassen; met water en zeep!!! Dat is toch eigenlijk ook wel lekker hoor, dan die doekjes… maar het neemt veel tijd en werk in beslag. Het is wel leuk om weer terug te gaan naar de basis, zeker heel veel beter dan het wachten in stilte tot er een grote klapper komt. Vrijdag bijvoorbeeld; we hebben 6 plekken, maar er waren 8 patienten die op de Special Care moesten zijn. Het is dan voor 2 wachten op de gang, later 2 bedden op de afdeling gekregen en dan wordt het doorschuiven! Nou, dan ben je lekker bezig zeg maar. Afgelopen weekend is er zeker wel beademd op de Special care. Ook was er een grote klapper op het eiland zondagavond… maar ik was vrij. Dus niets van meegemaakt. Maar goed, juist ook voor die patiënten ben ik hier. Als ze me hadden gebeld om te vragen of ik wilde komen, had ik het gedaan.
Inmiddels ook kleding gekregen voor de air ambulance. Vanaf oktober als extra op de lijst. Dan ga je 2 keer mee, daarna ben je ingewerkt. In oktober volgt ook een 2 daagse cursus om officieel flight nurse te zijn. Kijk, daar gaan we voor! Lijkt me echt fantastisch! Eerst eens kijken of ik door de AIVD screening kom!

Verder gaat het goed met de Ananiasjes. Addo is inmiddels lekker geacclimatiseerd. Kruipt regelmatig naar het hek aan de voorkant om naar de honden van de overkant terug te blaffen. Ook zingt en kijkt hij naar de vogels en zegt: oooooohhhhhh!!!! Het zwemmen gaat inmiddels met bandjes, er wordt flink met zijn schepje in het zand geschept en hij is begonnen met slaan naar de lepel…. Tja.. lekker buiten eten dan! Sla jij maar naar die lepel jongen; ik ben blij dan ik niet thuis ben !;-)
Lieke was al aardig geacclimatiseerd hier, maar absoluut nog niet gewend bij Duckstad(kinderdagverblijf). Tranen met tuiten bij het afscheid. Hartverscheurend… dan ga je je echt afvragen; is dit wel oke? Zou ze haar draai wel gaan vinden, want ik vind dit zo ook echt niet leuk. Maar afgelopen jaar was het ook flink wennen bij de peuterspeelzaal, dus toch maar doorzetten. En vanmorgen voor het eerst zonder tegenzin en zonder huilen… gelukkig maar. Ik ben wel van plan om toch nog even bij een ander dagverblijf te gaan kijken komende week. Ze mist daar echt een maatje. Een ander kindje van 3 om mee te keten! (zoals Doeke, Storm en Tim natuurlijk!) maar nu was daar Suus ineenkeer vandaag. ook 3 jaar, dus wie weet… en gelukkig zijn we Mare weer tegen gekomen. Een meisje van 4 jaar waar Lieke op het strand heel erg leuk mee heeft gespeeld. Dat klikte meteen goed. Nu gelijk maar telefoonnummer gevraagd en ook of zij het leuk zou vinden om te spelen. Ja, soms moet je gewoon gelijk vragen! Gelukt! We merken aan haar dat ze richting de 4 jaar gaat. Ze wordt wijs; wat gaat papa dan doen als ik bij Duckstad ben? En ze wil met andere kindjes spelen, ze wordt boos op papa en mama en addo is echt een baby!
Gerrie is nog steeds de baas thuis. Hij gaat deze week wel praten met P&O omdat ik graag wil dat hij gaat werken. ;-) maar dat zal alleen op de opvang dagen kunnen en dus parttime. Ik denk niet dat het wat wordt maar hij moet het maar eens proberen! Zeker als ik straks 24-uurs standby diensten ga krijgen voor de air ambulance… hij zou dat ook mogen gaan doen, maar samen vliegen gaan we niet doen. Dus ook dat is niet echt een optie. Goed we zullen zien! Wordt dit niets dan gaat hij wel uitkijken of hij niet iets anders kan gaan doen. Gewoon om wat anders om handen te hebben. Hij is wel al gaan tennissen om voor een collega van mij in te vallen en kijkt hij uit naar beachvolleybal…
Voor mij valt het 40 uur werken niet heel zwaar. Buitenom het werk is het relaxed. Na een dagdienst hups de bikini aan en naar het strandje. Heerlijk! Ook ben ik weer begonnen met hardlopen. Ja om 7 uur weg anders wordt het te heet. Ik loop 40 minuten en als ik thuis kom ziet mijn hoofd paars van de hitte… aiaiai maar ja, je moet wat; we kunnen geen squashbaan vinden!  Ook heb ik inmiddels een fiets gekocht. Zo hoeft niet de hele familie uit bed als ik een dagdienst heb en kunnen zij gewoon richting strand en zwembadjes! Ik vind het hier heerlijk, en jammer genoeg vinden de muggen mij ook heerlijk….

Verder hebben genoten van een week met Bart en Karin. Fantastisch! We konden samen de refreshment dive gaan doen dankzij hun. Maar wat een gezelligheid hebben we gehad! Heerlijk relaxen bij spicebeach, samen snorkelen, rondje eiland rijden, de beste aankoop tot nu toe gedaan; een hangmat!!! lekker bbq-en, bij hun appartement in het zwembad plonzen en heerlijk uit eten geweest. Maar na Hello volgt ook goodbye… dat is dan wel weer balen zeg, bah! We hebben lang staan zwaaien, gewoon omdat het kan, omdat je geen haast hebt, en omdat je gewoon nog even bij hun wil zijn… zo fijn om je leven hier met vrienden te kunnen delen. Al is het maar voor even!

Ayo!

  • 24 September 2013 - 05:29

    Valerie:

    Haha...wassen met water en zeep, dat is heel vreemd;) Fijn dat je je nuttig kon maken op het werk, en super gaaf dat je straks mag gaan vliegen! Ik ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren, mits je wel door de screening heen komt van de AIVD. Ik heb zo mijn twijfels RA...haha!
    Veel plezier en werkse! Groetjes VF

  • 24 September 2013 - 09:57

    Linda E:

    Superleuuk om jullie zo te volgen. Dat vliegen lijkt me gaaf! En wassen met water en zeep zou hier ook best goed zijn voor sommige onaangenama luchtjes! Haha. Het lijkt me zo super relaxed om
    Lekker altijd in de zomer te leven... Heeeeerlijk

  • 24 September 2013 - 10:30

    Marjan:

    Zo leuk om dit te lezen.
    Wat een heerlijk idee, zo na het werk hup je bikini aan en naar het strand.
    Het vliegen zal een hele ervaring worden .
    Blijf het vooral allemaal vertellen

  • 24 September 2013 - 10:59

    Kim:

    Hi Rian,
    Wat leuk om die verhalen bij te houden! En wat gaaf dat je zometeen mag gaan vliegen!
    En blijft ervan genieten he! Gr. Kim.

  • 24 September 2013 - 13:36

    Laurie:

    Heel leuk om je avonturen te lezen!! Straks is het dubbel lekker daar als wij hier in de regen zitten.
    En wassen met water en zeep is in ieder geval niet zo erg als CVVH HAHAHA
    groetjes Laurie

  • 24 September 2013 - 20:51

    Eline:

    Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers!!!!

  • 24 September 2013 - 21:53

    Carien:

    Klinkt goed Rianne! Super top dat jullie daar lekker zitten. Mooie foto's met die heerlijke blauwe luchten! Wauw!

    Dikke kus

  • 24 September 2013 - 22:10

    Kar:

    Dag dushies!
    Wat een verhaal weer. Zeker nu we een beeld hebben bij wat je vertelt :)
    Wij hebben ook genoten. We proberen het relaxte (en bruine huidje) zo lang mogelijk vol te houden.
    Geniet weer lekker verder daar!
    Sunchi y brasa

  • 28 September 2013 - 00:14

    Moeke Ver Hoef:

    Hallo lieverds,
    Voor dat ik in bed stap even een berichtje, het is hier net 24 uur,al veel te laat.
    Heerlijk om jullie brief te lezen, soms voor mij oud nieuws maar dat is niet erg!
    Ik heb nog geprobeerd om te skypen vanavond maar dat is mislukt.
    Een goed weekend, veel liefs en knuffels.Moeke en oma XXXX

  • 04 Oktober 2013 - 10:01

    Tineke Zwiers:

    Hoi Rianne en fam. , leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Ziet er goed uit daar! In je hangmatje super relaxed. Geen winterkleding aan zoals wij nu. Geniet er maar van. Veel succes, en plezier uiteraard, met het vliegen.
    Groet Tineke Z

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

VLIEGTUIG!!!

21 December 2013

Eind December

20 November 2013

Sint Maarten

09 November 2013

Bonaire is Top

06 Oktober 2013

air ambulance
Rianne

Ananiasje omvat 4 personen... een grote, een kleinere en twee kleintjes

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 20232

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 November 2013 - 17 November 2013

Sint Maarten

Landen bezocht: